Dítě se učí rozšiřovat slovní zásobu na základě manipulace s předměty.
Montessori nabízí systematicky promyšlený a praxí ověřený přístup propojený s náměty ze všedního dne. Dítě se učí rozšiřovat svoji slovní zásobu na základě manipulace s konkrétními předměty. Je dodržována zásada vzdělávání od konkrétního k abstraktnímu. Posléze páruje předměty se shodnými obrázky na kartách. Díky třísložkovým kartám pracuje se slovem v psané nebo tiskací podobě. Tím je podporován jeho zájem o čtení a psaní. Dále jsou zařazovány aktivity k pochopení dějového sledu. Dítě procvičuje antonyma (slova opačného významu), synonyma (slova podobného významu), homonyma (slova stejného zvuku, ale jiného významu). Zařazeny jsou zvukové hry. Pracuje s hmatovými písmeny, s pohyblivou abecedou, páruje písmena, přiřazuje počáteční písmeno k předmětu. Dítě má jedinečný prostor formou hry objevovat svět tvarů, písmen, slov, vět...