Práce je přirozená lidská tendence.
Praktický život pomáhá dětem začlenit se do společnosti. Pro dospělé má jiný význam (účel) než pro děti. Děti se chtějí aktivně zapojovat do činností dospělých. Nabízené aktivity vedou k rozvoji sebeobsluhy, podporují děti v samostatnosti, porozumění a orientaci v prostředí kolem nich. Opakováním činnosti nabývá dítě sebejistoty. Zároveň posiluje rozvoj hrubé a jemné motoriky. Vzájemné propojování obou mozkových hemisfér přispívá k rovnováze a zdravému vývoji dítěte. Upevňuje kontrolu a koordinaci pohybu, koordinaci ruky a oka. Podporuje paměť, pozornost, myšlení a sebeovládání. Rozvíjí slovní zásobu a řeč. Buduje si vůli, trpělivost a vytrvalost. Vnější řád a pořádek formuje vnitřní řád dítěte. Aktivity každodenního života vykonávají děti radostně, s láskou a zodpovědností za sebe sama. Učí se udržovat prostředí kolem sebe čisté a krásné. Cvičení praktického života v sobě zahrnují aktivity, které patří ke každodennímu životu lidí. Dětem jsou nabízeny nejen činnosti, kterými se naučí postarat se o sebe, o okolí, o druhé, ale také jsou zde zařazeny i společenské formy chování.