Promyšlený matematický materiál umožňuje dětem mít všechna čísla „v ruce“.
Matematika probíhá dle Marie Montessori v několika oblastech. Pedagog citlivě pozoruje možnosti dítěte a nabízí mu takové činnosti, které dítě posouvají dále. Promyšlený matematický materiál umožňuje dětem mít všechna čísla „v ruce“. Osahat si je, ohmatat, potěžkat, vidět je. Dítě prožívá kvantitu (množství) tak, že manipuluje s předměty. Spojuje množství se správnými pojmy (slovy). Učí se číst čísla. Orientuje se v abecedě čísel. Promyšlený matematický materiál umožňuje dětem mít všechna čísla „v ruce“. Děti si formou hry osvojují pojem kvantity na konkrétních případech. Při výuce matematiky je dodržováno pravidlo, kdy se postupuje od konkrétní k abstraktní operaci s čísly. Díky aktivitám s většími čísly se děti nemusí bát matematiky při přechodu na základní školu. Získané zkušenosti z mateřské školy jim dodají pocit jistoty.